"Stop toch met alle diëten en leer weer ontspannen omgaan met eten. Zodat je lichaam krijgt wat het nodig heeft en jij je een stuk beter voelt."

wil je daar meer van weten? maak een afspraak»
  • Eet lekker gevarieerd

  • Eet lekker veel groente

  • Eet elke dag lekker fruit

  • Lekker even bewegen

  • Dan voel jij je weer lekker


Een paar praktische tips voor "Mealprepping", oftewel maaltijden voorbereiden.

Meal prepping is de hippe term voor je maaltijden voorbereiden. Je kookt van tevoren, zodat je in de drukke werkweek tijd bespaart en niet in de verleiding komt om de pizzalijn te bellen. Je kunt wat grotere hoeveelheden inkopen en hoeft minder weg te gooien. Je bespaart daardoor ook geld!

Je preppy maaltijden bewaar je in de koelkast of vriezer, zodat je altijd een voorraadje hebt. Meal prepping kun je doen op een rustig moment in de week, zoals de zondagmiddag of een vrije dag. Voorbeelden nodig?

Ontbijt:
- Maak een bakplaat vol granola

- Of bak pannenkoekjes die je invriest.

Lunch:
- Kook wat eieren en bewaar ze in de koelkast, dat is lekker in een lunchsalade. Trouwens ook een gezond tussendoortje!
- Kook een flinke pan soep, bijvoorbeeld pompoensoep, tomatensoep, courgettesoep enz. Vries de soep in porties in.
- Maak een dressing voor meerdere salades en bewaar deze in de koelkast. Lekker fris is bijv. de yoghurtdressing.

Avondeten:
- Pasta, rijst, quinoa en couscous kun je uitstekend voor meerdere dagen bereiden. Je kunt een portie in de koelkast bewaren (2 dagen houdbaar) of porties invriezen. De ene dag eet je quinoa bijvoorbeeld als bijgerecht, de andere keer maak je er een salade van.
- Een stoofschotel is perfect voor meerdere dagen.

N.a.v. artikel Puur Gezond

 

Geïnteresseerd?

Bel gerust voor meer informatie, kennismaking of een afspraak
tel.
 
0318 - 50 20 10
of laat even een berichtje achter.

Klik hier voor het contactformulier.