"Van teveel eten word je
dik en moe, maar....... 
van te weinig eten ook!"

lees meer...
  • Neem de tijd om te eten

  • Eet lekker veel groenten

  • Let op transvet en verzadigd vet

  • Kies zoveel mogelijk voor onbewerkt voedsel


Hoe voorkom je decemberkilo's?

Hoe voorkom je extra ongewenste kilo’s?

1. Luister naar je lichaam

Meer is niet altijd beter. Als je voldaan bent, stop dan met eten. Je vervelend voelen omdat je te veel hebt gegeten, kan een domper zijn op de feestvreugde. Luister liever naar je lichaam.

2. Minder gangen, kleinere porties

Bij de planning kun je overeten al voorkomen. Bedenk bij een kerstdiner bijvoorbeeld aan minder gangen en kleinere porties. Koop niet te veel calorierijke tussendoortjes, zoals chocolade kerstkransjes.

3. Houd je gewone ritme aan

Veel mensen wijken tijdens de feestdagen af van hun normale ritme. Wil je deze kerst je fit voelen? Probeer dan ook tijdens de feestdagen het ritme van 3 maaltijden per dag aan te houden: ontbijt, lunch en avondmaaltijd. Maaltijden overslaan omdat je bijvoorbeeld een grote lunch verwacht, kan ertoe leiden dat je meer tussendoortjes eet. Voorkom verleidingen.

4. Zet overheerlijke, caloriearme recepten op het menu

Ga je zelf koken? Verzin recepten die je kunt maken met magere ingrediënten. Gebruik liever zure room dan crème fraîche. Dat geldt ook voor de magere kaassoorten zoals 30+-kaas of hüttenkäse. En serveer vooral ook veel verschillende groenten!

5. Kleine happen, kleine slokjes

Eten met kleine happen kan veel verschil maken. Alleen al door met een kleine lepel te eten, of uit een klein kommetje, voel je je sneller vol. Je hersenen krijgen namelijk meer smaakprikkels te verwerken. Kies ook eens voor een kleiner glas. In frisdrank en sap zitten ongemerkt veel calorieën. En wist je dat het ‘verzadigingssignaal’ bij frisdrank en sap veel slechter werkt dan bij vast voedsel?

Fijne decembermaand gewenst!

 

Geïnteresseerd?

Bel gerust voor meer informatie, kennismaking of een afspraak
tel.
 
0318 - 50 20 10
of laat even een berichtje achter.

Klik hier voor het contactformulier.