"Van teveel eten word je
dik en moe, maar....... 
van te weinig eten ook!"

lees meer...
  • Neem de tijd om te eten

  • Eet lekker veel groenten

  • Let op transvet en verzadigd vet

  • Kies zoveel mogelijk voor onbewerkt voedsel


Slapen maakt slank!

Meer slapen = minder suiker

Als mensen een goede nachtrust hebben, eten ze de volgende dag minder suikers. Dat blijkt uit een onderzoek onder mensen die normaal gesproken maar 5 tot 7 uur slapen per nacht. In het onderzoek kregen de mensen de opdracht om eerder naar bed te gaan en per nacht 1,5 uur langer te slapen. Ook kregen ze adviezen om hun slaap te verbeteren. Wat bleek? Als de deelnemers meer gingen slapen, aten ze de volgende dag minder suikers en koolhydraten. Meer slapen kan er dus voor zorgen dat je voeding verbetert.

Voorkom een slaaptekort

Dit onderzoek is een van de vele onderzoeken die laten zien dat slaap een positief effect heeft op het lichaamsgewicht. Slaaptekort kan er voor zorgen dat je aankomt. Wil je afvallen en je leefstijl verbeteren? Aandacht voor je slaappatroon hoort er dan écht bij.

Adviezen

• Ga op tijd naar bed en houd zoveel mogelijk een vast ritme aan, ook in het weekend

• Doe beeldschermen (tv, tablet, telefoon) een uur voordat je gaat slapen al uit. Het licht van het beeldscherm houdt je geest wakker.

• Doe iets ontspannends voordat je naar bed gaat, zoals lezen, mediteren of een korte avondwandeling.

• Zorg dat je slaapkamer koel en donker is.

 

Artikel met toestemnming overgenomen van Puur Gezond

 

Geïnteresseerd?

Bel gerust voor meer informatie, kennismaking of een afspraak
tel.
 
0318 - 50 20 10
of laat even een berichtje achter.

Klik hier voor het contactformulier.
Download now
Flying screens
File flowplayer-3.2.5.zip
Date 2010-10-01
Size 112 kB
OS all
What's new in 3.2